Projectes

El nostre institut té una llarga trajectòria participant en projectes i programes diversos per tal d’ampliar i enriquir les situacions d’aprenentatge del nostre alumnat. Per una banda, tenim projectes propis de centre i, per altra banda, participem en propostes educatives que el Consorci d’Educació de Barcelona o altres entitats ofereixen als centres educatius. A continuació s’exposen alguns dels projectes i activitats que es duen a terme a l’institut.

“Murals Fem Serrat”

Projecte de centre iniciat el curs 2020-21 que promou el vessant artístic de l’alumnat i la cohesió de cada grup-classe a l’ESO. El projecte també buscar crear vincle i estimació pel centre a través de la creació artística.

Serrat + Sostenible

El Programa Escoles + Sostenibles va néixer l’any 2001 en el marc del Compromís Ciutadà per la Sostenibilitat de Barcelona, amb la voluntat de proporcionar una oferta consistent i estimulant de suport als centres educatius de la ciutat per ajudar-los a situar la sostenibilitat al cor de la seva tasca. El nostre centre hi participa des dels seus orígens i fomentem la cultura de sostenibilitat a través de diverses activitats al llarg del curs.

Inspira STEAM

És un projecte del Consorci d’Educació de Barcelona que té com a objectiu fomentar les vocacions científic-tecnològiques entre l’alumnat de 1r d’ESO. Dones professionals del món de la ciència, tecnologia i investigació realitzaran xerrades i dinàmiques diverses per donar a conèixer les professions lligades a STEAM.

Canvis

Es tracta d’un projecte que és dur a terme amb l’alumnat de 2n d’ESO. És un programa promogut per l’Agència de Salut Pública de Barcelona que treballa els canvis que passen en l’adolescència. També es tracten temàtiques com l’autoimatge, la cura del propi cos i les relacions amb els altres, les xarxes socials i l’adopció de patrons sans d’alimentació.

Les proves Cangur

Amb l’alumnat 4t d’ESO, es participarà enguany en aquesta activitat matemàtica impulsada per la societat internacional Le Kangourou sans Frontières. Es tracta d’un concurs preuniversitari de matemàtiques que s’organitza en més de 30 països, amb l’objectiu d’apropar les matemàtiques als joves.

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat

Aquesta activitat és convocada anualment per la Xarxa Vives d’Universitats i es tracta d’una competició d’oratòria en la qual diversos equips d’estudiants debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat. L’objectiu és fomentar l’ús de la paraula i potenciar capacitats com l’argumentació i la posada en escena.

Tallers “Oficis a la ciutat”

Aquest projecte proporciona diferents tallers pràctics situats en diversos espais formatius de la ciutat per tal de satisfer els interessos de grups d’alumnes heterogenis. Estan adreçats a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO que té l’oportunitat d’apropar-se a experiències pràctiques fora del centre.

Parlem-ne, no et tallis

És un programa escolar de salut sexual i comunicació, promogut per l’Agència de Salut Pública de Barcelona que té com a objectiu formar als joves sobre les conductes sexuals sanes. Aquest programa és dur a terme amb l’alumnat de 4t d’ESO.

Taller de cinema

Activitat adreçada a l’alumnat de 1r Batxillerat Artístic que es realitza en el marc de la matèria “Cultura Audiovisual”. Amb la col·laboració de l’AFA de l’institut i de l’empresa Digital Films, l’alumnat crea dos curtmetratges.