La lliga de debat 2022!

La setmana passada va tenir lloc la fase local de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat, la competició d’oratòria organitzada anualment per la Xarxa Vives. El nostre institut hi va poder participar amb un magnífic equip format per les alumnes Judith A., Ainoa C., Anna E., Elsa M., Noa M. i Lua S., que, acompanyades pel docent Julio G., van saber fer un paper enormement competent a la UB, amb una gran exhibició del seu domini de la paraula i amb unes intervencions farcides de dades i bons arguments.

La pregunta que obria els debats de l’edició 2022 ha estat: Cal posar límits a la ciència? La temàtica, doncs, va ser molt adient per posar de manifest -entre moltes altres coses- la relació que hi ha entre les ideoogies i el comandament de les ciències, o el desequilibri que avui dia pesa entre les humanitats i les ciències (les primeres es troben desprestigiades, mentre que les segones acaparen una atenció excessiva).

La competició va ser emocionant i intensa, i malgrat que no aconseguíssim guanyar-la, l’equip va sortir molt enriquit d’aquesta experiència d’oratòria tan exigent, que sempre requereix moltíssima preparació, habilitat escènica i, potser per sobre de tot, audàcia. Les alumnes van brillar, esperem poder-ho repetir l’anya que ve!!!