Projecte “Els alumnes de 1r diuen…”

Dins del programa Avancem (sobre l’ensenyament i l’aprenentatge integrat de les llengües), s’ha creat el projecte “Els alumnes de 1r diuen…”destinat als alumnes de 1r d’ESO. Hi han participat diverses matèries, com català, anglès, dibuix i matemàtiques, i el tema central ha estat el còmic.

A l’assignatura de català, s’ha parlat del guió tècnic per a fer un còmic i de com les vinyetes poden reflectir la parla oral espontània. Des de la matèria d’anglès, s’han fet enquestes per saber quin tipus de còmics agrada als alumnes i als professors de l’institut. Després, s’ha fet el buidatge d’aquestes enquestes a l’assignatura de matemàtiques i, d’aquí, n’han sortit uns gràfics fets amb les eines TIC que permeten veure de manera molt clara què agrada a la comunitat educativa. A l’assignatura de dibuix, finalment, s’han fet els còmics, tenint en compte les preferències dels lectors i tota la teoria que s’havia vist a català. El resultat han estat uns còmics molt ben fets, tant pel que fa a la llengua com pel que fa al dibuix. El millor de tots, segons el criteri del jurat, va ser premiat el dia de Sant Jordi, amb un còmic.

Agraïm a tot el professorat que hi ha participat la seva implicació i dedicació, i esperem que aquest projecte es pugui portar a terme un altre curs amb el mateix èxit que ha tingut aquest!