Intercanvi Sant Feliu de Guíxols-Saarbrücken

Els alumnes de primer de batxillerat han tingut l’oportunitat de participar, per primer cop, en un intercanvi amb la Gemeinschaftsschule Bruchwiese, situada a la ciutat alemanya de Saarbrücken.

L’intercanvi ha constant de dues fases: primerament varen ser els alumnes catalans els que van desplaçar-se a Alemanya durant els dies 13 i 18 de març; posteriorment, l’alumnat alemany va visitar-nos a Sant Feliu de Guíxols del 6 al 13 d’abril.

Les activitats han sigut variades i profitoses per a tot l’alumnat.

Durant els dies a Alemanya es varen dur a terme diverses activitats tals com la visita a la fàbrica siderúrgica de Völklinger, el Parlament Europeu d’Estrasburg, la galeria d’art modern de Saarbrücken, així com una visita guiada pels llocs emblemàtics de la ciutat, entre aquests, el casc antic i el castell. Els alumnes varen participar també en algunes de les classes oferides per l’institut alemany així com en un taller d’expressió escènica posterior a la visita a la galeria d’art. L’estada va concloure amb un esmorzar de germanor dins del recinte educatiu.

Pel que fa a les activitats dutes a terme en territori català, destaquem la jornada a Barcelona, el camí de ronda fins a la Platja de Sant Pol, a més de la visita al museu d’Història i els Banys de Mar de Sant Feliu de Guíxols. També va haver una activitat de coneixença del territori en format de gimcana. L’alumnat alemany va participar en algunes de les classes de l’institut.

Des de l’assignatura d’anglès, potenciar la llengua fora de les aules ha estat un dels objectius de l’intercanvi, a més de fomentar el respecte cap a la diversitat i la convivència entre cultures.

Cliqueu al Saarbrücken o Sant Feliu de Guíxols si voleu veure’n fotos!