Concurs de teatre en francès

Els alumnes de francès de 1r de batxillerat van fer una sortida ben especial del 20 al 24 de març. Van passar aquests cinc dies a la ciutat d’Osca, en el marc del XXè festival internacional de teatre en francès organitzat per una associació de teatre francòfon d’Aragó, K@leidòs, on participaven grups de teatre de centres vinguts d’arreu d’Aragó, de països estrangers com França, Luxemburg, Bèlgica, Romania, Rússia, el Canadà, Tunísia o el Líban.

L’obra que van representar duu per títol “On ne regrette rien”, i està inspirada en la vida turbulenta de la famosa cantant Édith Piaf, coneguda sobretot per cançons com “La vie en rose” o “Je ne regrette rien”, que dóna nom al títol de l’obra.

A banda de representar l’obra davant dels altres grups, durant el matí també van assistir a les altres representacions, algunes de gran qualitat i que tenien posades en escena molt originals i suggerents. A la tarda, hi havia previstes diverses activitats, com per exemple una flashmob amb coreografies creades per cadascun dels grups, una gimcana per descobrir la ciutat de Huesca, una estona de patinatge sobre gel, una obra de teatre d’una companyia professional, un concert de rock i, per acabar, una festa de comiat.

Al llarg del festival han pogut conèixer altres adolescents del tot el món amb qui han intercanviat experiències i han pogut practicar la llengua francesa. Tant alumnes com professors acompanyants ens emportem un molt bon record d’aquest festival.