Celebrem el dia de les escriptores

Dilluns 17 d’octubre es va celebrar el dia de les escriptores. Al nostre centre vam pensar a homenatjar la Mary Shelley i la seva obra Frankenstein, penjant diferents il·lustracions per les classes i llegint un fragment de la seva obra durant l’estona de lectura. Amb això hem pogut reivindicar la ciència-ficció com un gènere que no té gènere.

A més, alguns cursos es van animar i vam aprofitar per parlar i treballar altres escriptores. Ens va sorprendre molt gratament assabentar-nos de quant llegeix l’alumnat. També ens vam adonar que Agatha Christie, Laura Esquivel, Care Santos, María Carme Roca, KL Rowling, Anna Frank, Carmen Laforet, i d’altres autores han estat triades com a lectura obligatòria a castellà i català.

Un grup d’alumnes de quart ens van sorprendre parlant sobre dones de la literatura en anglès i fent un mural amb cites dels seus llibres. Per sort, aquesta celebració i els murals que han sorgit no s’esgoten en un dia i ens acompanyaran tot el curs.