Projecte POEFA: Organització d’activitats de reforç de l’aprenentatge de l’anglès

Els tallers en llengua anglesa són una acció d’extensió educativa, realitzada en horari lectiu, que vol contribuir a millorar la competència lingüística en llengua estrangera de l’alumnat i també de les seves habilitats socials i relacionals com el respecte als companys i a la diversitat, i el sentit de la responsabilitat.

Aquest tallers han estat dissenyats en substitució de les estades d’immersió en llengua anglesa corresponents al curs 2019-2020, que no es van poder fer en el període previst a conseqüència de la situació de pandèmia provocada pel COVID-19.

Es tracta de dos tallers de 6h cadascun, on l’alumnat ha de resoldre un enigma mitjançant una gimcana de diferents nivells que es farà durant tot l’horari lectiu d’aquell dia (les 6 hores).

Durant aquestes 6 hores, l’alumnat farà front a reptes físics i mentals: recorreguts, carreres d’obstacles, jocs estratègics, manuals, etc. Cada activitat complerta els porta a una pista, que al mateix temps els portarà a un altre repte. El joc acaba amb la resolució del problema inicial.

Per poder impartir activitats amb dinàmiques de classe tant diferents, es necessita l’ús de diversos espais de l’escola: aules de classe, espais oberts, sales amb ordinadors/tablets.

L’objectiu d’aquests tallers és treballar la cohesió de grup i millorar les habilitats socials de l’alumnat, al mateix temps que milloren les seves competències lingüístiques en anglès.

Durant els reptes, l’alumnat haurà de treballar en equip per tal de resoldre els problemes. En algunes ocasions hauran de repartir rols dins del mateix equip i diverses activitats els portaran a parlar sobre alguns dilemes.

Es pretèn aconseguir que els alumnes puguin fer servir diverses competències:

• Pensament crític i analític
  • Habilitats comunicatives
  • Habilitats de lideratge
  • Competències digitals
  • Etc.

Les activitats també plantegen reptes en diverses matèries, com matemàtiques, física, literatura, filosofia, història, etc.

OBJECTIUS

• Millorar les competències i habilitats comunicatives
  • Millorar la competència lingüística en llengua estrangera
  • Reforçar les habilitats socials i les competències psicoemocionals

MODALITAT

1. English camp: Inclou diferents tipologies d’activitats (jocs físics, gimcanes, manualitats, resolució d’enigmes, etc.) altament participatius.

Programa finançat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i cofinançat pel Fons Social Europeu.

#POEFA, #èxiteducatiu, #FSE