Jornada de consellers/es escolars i delegats i delegades

Avui s’ha celebrat les 12es jornades formatives per a consellers/es escolars i delegats i delegades de classe al centre cultural Bellvitge Gornal, organitzades per la Unitat de Joventut i l’Associació d’Estudiants de L’Hospitalet, amb la col·laboració de la Cooperativa Nus.
Hem parlat sobre la identitat, pressió social i xarxes socials. Els alumnes de 2n, 3r i 4t d’ESO i de Batxillerat han assistit a una sessió impro-forum, un format que requereix la participació activa dels participants per debatre els assumptes que es plantegen.
Els de 1r d’ESO han treballat a partir de tècniques teatrals, dinàmiques grupals i apunts teòrics continguts com ara la cultura de grup, els usos i abusos de poder, la pressió de grup a l’adolescència, el sentiment/necessitat de pertinença, les xarxes socials com a espai de relació i de construcció d’identitat i les violències 2.0.

Finalment, el professorat ha participat en un taller formatiu sobre el tema de la jornada.

Tots hem gaudit de les activitats i hem compartit experiències amb nois i noies i professorat d’altres instituts de la ciutat.