“Ell em va dir Malala” Cinema a 4t ESO

Aquest matí, l’alumnat de 4t ESO ha anat a veure el documental Ell em va dir Malala.

Aquest documental ens presenta Malala Yousafzai, guardonada amb el Premi Nobel de la Pau, i ens mostra un retrat íntim de la seva vida abans i després de patir un atemptat a mans dels talibans al seu Pakistan natal per defensar el dret a l’escolarització de les nenes.

L’atemptat, del qual va escapar amb vida miraculosament, va provocar una enèrgica condemna arreu del món i va convertir Malala en una influent activista al capdavant d’una campanya internacional a favor de l’escolarització femenina.

Malala és una jove extraordinària, que ha tingut en la figura del pare una font d’inspiració. Ziauddin Yousafzai era propietari d’una xarxa d’escoles i un gran activista al Pakistan en la defensa els drets de les noies, el medi ambient i la justícia social.  Des de la seva fundació continua lluitant per escolaritzar els més de 130 milions de noies al món que no tenen accés a l’escola.