Estimem l’aigua

L’alumnat de 2n d’ESO ha descobert la importància d’un recurs bàsic per la vida, l’aigua, a través del seu Treball de síntesi “Estimem l’aigua”. Durant una setmana han treballat per aprendre què significa l’aigua, què fem per mantenir-la i per què l’hem de cuidar i estalviar.

L’alumnat es va dividir en grups d’experts que van tractar tres temes diferents: Depuradora i potabilitzadora, Ús i estalvi d’aigua i Aigua, plàstics i mediambient. Per començar el treball, van realitzar una sortida a la depuradora i a la Casa de les aigües de Montcada i Reixac. Allà van entendre el procés que ens permet retornar l’aigua al riu i van descobrir com treballaven en el passat. Durant la resta dels dies, van desenvolupar el seu treball en equip i amb l’ajuda del professorat acompanyant. També van rebre la visita del Diari de l’Hospitalet, que es va interessar per la seva recerca.

El resultat es va poder compartir a la fira Estimem l’aigua  on famílies, companys, professorat i, fins i tot, la televisió de L’Hospitalet van poder escoltar els nostres protagonistes parlant de la seva feina i del cicle de l’aigua, de què és depuradora, com funciona una potabilitzadora, de com s’usa l’aigua i com es pot estalviar, i de què està passant darrerament amb els plàstics i els microplàstics als nostres mars i oceans.

Ha estat una feina molt enriquidora i tothom ha quedat molt content amb les maquetes, els lapbooks i els decàlegs que ha elaborat el nostre alumnat.