Colònies de 2n ESO a Planoles

L’alumnat de 2n ESO ha estat tres dies de colònies a Planoles (Ripollès), un dels entorns més singulars de Catalunya. Els alumnes s’allotgen a l’Alberg Pere Figuera de Planoles,  un edifici que es troba a 1.100 metres d’altitud i envoltat de natura.

El primer dia, entre altres activitats, van anar caminant al poble de Planoles i van fer una activitat d’orientació. També van anar al petit poble de Planès, on van visitar una església romànica. També van poder veure i tocar la neu, alguns d’ells per primera vegada!

El segon dia de les colònies van visitar el monestir de Santa Maria de  Ripoll, fundat cap a l’any 880 pel comte Guifré el Pelós, i van poder gaudir de la magnífica portalada del monestir del segle XII i del claustre. També van fer un taller de cal.ligrafia al Scriptorium del monestir i van poder veure la tomba de Guifre el Pelós i de Ramon Berenguer IV, tots dos personatges cabdals en la història de Ripoll i de Catalunya.

El 3r i últim dia van fer una ruta per la natura als voltants de l’alberg, gaudint d’una agradable passejada i d’unes vistes espectaculars.