Recordem que el so no és soroll

Durant aquesta setmana ha vingut de l’Associació d’educació ambiental Biosfera a fer un taller anomenat So no és Soroll amb l’alumnat de 1r d’ESO.

Aquest taller està destinat a concienciar que un so es converteix en soroll quan molesta, creant danys a la salut: ansietat, estrès, nerviosisme, mal de cap, etc. i que a partir de 100dB el soroll fa mal i pot danyar l’oïda. A més, l’alumnat ha vist que la natura està plena de sons, com els que utilitzen els animals per comunicar-se per l’aire (amb la seva veu), la membrana (com les granotes) o el fregament (com les serps de cascavell), i que nosaltres, els humans, som capaços de trencar aquesta tranquil·litat plena de sons creant soroll. Ha estat molt interessant!