Participem en un taller de construcció de caixes niu

En el marc de l’emergència climàtica actual, l’Institut Rubió i Ors hem iniciat un pla pilot per augmentar la Biodiversitat urbana al nostre centre i col·laborar així en la disminució dels gasos d’efecte hivernacle. Els delegats verds de 1r i 2n ESO, coresponsables de liderar la recollida selectiva a les aules i de fer més “verd” l’Institut, han gaudit d’un taller de caixes niu coordinat per l’Associació Bosc de Llum i l’Agenda 21, amb el suport d’escoles més sostenibles de l’Hospitalet de Llobregat.

En aquest taller de gairebé dues hores, han après la varietat de beneficis de les caixes niu i han conegut que n’hi han per ocells petits, però també per mussols, rat-penats, eriçons i fins i tot lirons! Han construït una caixa niu amb el seu número identificatiu (fet que no és fàcil i ha calgut un gran domini del tornavís!) i n’han penjat cinc a les branques més altes dels pollancres, al jardí i l’hort de l’Institut. L’alumnat ha gaudit moltíssim!
Esperem que aquest hivern les visitin molts pàrids (mallerengues, tallarols, pardals) i es puguin aïllar del fred de l’hivern. Segur que de cara a la primavera els hi semblen idònies per construir-hi els seus nius! Podeu anar-les observant per saber quins ocells se’ls hi apropen. Us seguirem informant!