Cloenda del projecte El Criquet Uneix

Avui s’ha celebrat la cloenda del projecte El Criquet Uneix, projecte que té com a principal objectiu la integració de diferents cultures a través d’un esport molt popular a diferents parts del món com és el criquet. La jornada s’ha dut a terme al camp de beisbol de la Feixa Llarga. Hi hem participat amb companys/es de l’INS Europa, INS Eugeni d’Ors i l’INS Eduard Fontserè.

La iniciativa consisteix en el fet que un grup d’alumnes d’origen indi i pakistanès, que coneixen el joc i les regles del criquet, aprenen el vocabulari bàsic d’aquest esport en català per després ensenyar la normativa als seus companys i companyes, a més d’organitzar activitats i petits partits. El projecte aconsegueix donar visibilitat a diferents cultures, afavoreix la convivència, millora el català de l’alumnat, trenca estereotips de gènere i pràctica esportiva i ofereix eines per a la prevenció i gestió de conflictes.

Vam poder jugar dos partits i a part de passar-nos-ho molt bé, vam ser capaços de guanyar els dos. De totes maneres, això no era el més important, sinó que l’objectiu era participar i gaudir de la jornada. I realment ens ho vam passar genial!

Al final del matí es van repartir alguns premis, i el nostre institut va rebre el premi de l’equip que millor ús va fer del català oral. Enhorabona pel bon ús que en vau fer, especialment les persones encarregades del micròfon!

A més, vam comptar amb la presència del regidor d’esports, en Jaume Graells, que va entregar medalles per a tothom.
Esperem que us agradin les fotos! Nosaltres guardarem un molt bon record d’aquest dia!

En aquest vídeo de L’H Digital podeu veure un resum de la jornada i escoltar algunes de les nostres alumnes. Tothom s’ha divertit molt!

Si voleu veure més fotografies sobre la formació del projecte, el servei a les classes d’Educació Física o el partit d’aquest dilluns, cliqueu a l’enllaç.