Assistim a les 21es jornades científiques i tecnològiques de L’Hospitalet

Aquest matí hem assistit a les 21es jornades científiques i tecnològiques de L’Hospitalet. Estem molt contents, ja que totes les alumnes que s’hi van presentar han estat premiades. Enhorabona per la constància i la feina ben feta durant tot el procés del treball. L’esforç ha valgut la pena. Felicitar als tutors per acompanyar a l’alumnat en tot aquest procés!

L’alumna Aicha El Mealem ha obtingut el 2n premi de l’àmbit social pel seu treball de recerca: Un viatge incert. Aquesta és una investigació social per a conèixer i al mateix temps donar visibilitat a una realitat present a casa nostra i sovint estigmatitzada pels mitjans de comunicació: els menors estrangers no acompanyats (MENES). Ha estat una oportunitat per a conèixer la vivència d’aquests joves que deixen el seu país d’origen buscant el somni d’una oportunitat millor a Europa. Enhorabona Aicha per la gran feina feta!

La Bethany Quintero ha guanyat la menció d’honor de l’àmbit experimental pel seu Treball de Recerca: Física de Partícules. En aquest treball ha construït una cambra de boira per detectar partícules subatòmiques, tal com es fa en el prestigiós laboratori suís CERN. Enhorabona, Bethany!

Les alumnes Nicole Palacios i Noelia Palacios han estat premiades amb el 1r premi de l’àmbit social. El seu treball de recerca: “Un parell al mateix temps” treballa sobre la hipòtesis principal que els germans bessons univital·lins tenen un vincle més fort que els bivitel·lins. El seu estudi i anàlisi realitzat amb diferents parelles de germans bessons de l’Institut i del seu entorn, els ha permès validar-la. Enhorabona per l’esforç i el treball en equip realitzat durant tot el procés!