Visita al MNAC

El passat dijous dia 25 de gener de 2017 els alumnes d’Història de l’art de 2n de batxillerat van visitar el MNAC (Museu Nacional d’Art de Catalunya). La sortida va consistir en fer l’itinerari que aquest museu proposa als alumnes que enguany faran les proves d’accés a la universitat.

A través de les col·leccions permanents de romànic, gòtic i d’art contemporani (segles XIX i XX) els estudiants van poder conèixer i aprofundir en algunes de les obres que han estudiat a classe.

En primer lloc, a les sales del Romànic, van poder veure obres rellevants d’aquest estil com: la Majestat Batlló, els frescos de l’absis de Climent de Taüll o el frontal de Santa Maria d’Avià.

D’altra banda, en la zona destinada a l’estil Gòtic van trobar obres com la Mare de Déu de Sallent de Sanaüja o el retaule de la Mare de Déu dels Consellers.

En definitiva, amb aquesta sortida han pogut completar una visió àmplia dels continguts treballats, tot incidint en la contextualització històrica i la caracterització dels estils artístics.