Projecte POEFA: Conèixer Catalunya

El projecte CONÈIXER CATALUNYA, emmarcat dins dels Projectes amb Oportunitats d’Èxit educatiu a Favor de l’Alumnat (#POEFA), és un projecte escolar amb actuacions innovadores de suport i reforç per reduir i prevenir l’abandonament escolar prematur i fomentar la igualtat d’accés a una educació de qualitat en les etapes de primària, secundària obligatòria i batxillerat.

Aquest projecte escolar dóna suport a diverses necessitats educatives de l’alumnat de tota l’ESO.

El projecte té com a finalitat afavorir la inclusió de tots els alumnes del centre i facilitar la participació en activitats de convivència i descoberta de l’entorn proper amb un component lúdic.

Volem que tots i totes puguin participar en la sortida “Conèixer Catalunya”, que consisteix en la descoberta de llocs emblemàtics del seu entorn en horari lectiu. Oferir la igualtat d’accés a l’activitat esdevé una bona oportunitat per millorar la convivència del grup.

• Aprofundir en el coneixement i la cohesió de l’alumnat de cada grup.
  • Conèixer indrets significatius de Catalunya relacionats amb la cultura, la història i d’altres coneixements en general a partir de diferents visites guiades i de treball.
  • Implicar tot l’institut des de primer d’ESO fins a Batxillerat dins un projecte conjunt.
  • Reforçar les competències en les diferents àrees, incidint sobretot en les de l’àmbit personal i social per acompanyar l’aprenentatge de l’alumnat.
  • Desplegar accions de caràcter acadèmic, lúdic i convivencial amb l’objectiu de facilitar la inclusió dels alumnes a través de l’adquisició de capacitats per fer-los més competents en el tractament dels diferents continguts treballats.
  • El centre s’implica col·lectivament en xarxes de suport i activitats complementàries relacionades amb les activitats sol·licitades en el POEFA, per tal de participar en actuacions organitzades dins i fora del centre en el marc de la innovació educativa i l’equitat.

MODALITAT

Modalitat B: Extensió educativa amb un component lúdic. Sessions i estades dins i fora del centre, en horari lectiu, de tarda o extraescolar

Programa finançat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i cofinançat pel Fons Social Europeu.

#POEFA, #èxiteducatiu, #FSE