Benvinguts a l’Hospitalet

Durant la setmana passada, els alumnes de 1r d’ESO es van convertir en autèntics exploradors. Carregats amb mapes, brúixoles i guies d’identificació de fauna i flora, varen visitar el Parc de les Planes, descobrint els secrets amagats d’aquest Espai verd de l’Hospitalet. Aquesta excursió forma part del Treball de Síntesi “Benvinguts a l’Hospitalet” que té l’objectiu de transformar la informació recollida pels alumnes en una Revista que tots el alumnes nouvinguts puguin consultar, en arribar al barri.

Cada classe de 1r s’ha dividit en 4 grups que s’han responsabilitzat d’una de les seccions de la revista: Espais verds i transports, Cultura i Lleure, Demografia e Història, Educació i Festes. S’ha treballat cooperativament, aprenent sobre la Biodiversitat Urbana i redescobrint espais com la Vila Vella o fent entrevistes a persones significatives de l’Institut que han estat testimonis dels canvis del barri. Després s’han exposat les diverses seccions a tota la classe i s’ha elaborat una única revista.

Fer aquest projecte ens ha servit per conèixer el nostre entorn més proper i explorar la manera de comunicar-lo a qui arriba per primer lloc a les nostres contrades, perquè se senti Benvingut i deixi de ser Nouvingut. Perquè tots hem estat nouvinguts en algun moment o altre.