Acreditació Erasmus. Meeting in La Sénia

Seguim amb el projecte “Ensemble pour un futuro verde” entre el “Lycée Simone Veil” de Brive (França) i l’Institut la Sénia que es va iniciar a principi de curs amb activitats online entre l’alumnat dels dos països. El nostre alumnat va visitar el “Lycée Simone Veil” el passat desembre.

Ara va ser l’alumnat de “Lycée Simone Veil” qui ha vistitat al nostre institut i poble la setmana del 9 al 13 d’abril 2024. Un grup de deu alumnes i dos docents van disfrutar de la nostra hospitalitat, a més del treball d’aula l’alumnat de 1r de Batxillerat.

Les activitats dutes a terme durant la setmana es van adaptar als objectius pedagògics del projecte, així com posar en relleu l’ample patrimoni natural i cultural de la Sénia. El primer dia, es va donar la benvinguda al centre als alumnes i professors francesos. Van ser rebuts per l’equip directiu i part de l’equip docent i se’ls van mostrar les instal·lacions i aules. A més, van poder assistir i participar activament a les classes de diferents nivells de l’ESO.

Per la tarda, després de dinar amb les famílies, van visitar l’ajuntament. L’alcaldessa Vicky Almuni i el seu equip els van donar la benvinguda al poble i els van desitjar una bona estada. A continuació, es va dur a terme una activitat lúdica, una gimcana pel poble amb explicacions de cada punt rellevant en les tres llengües del projecte: anglès, francès i castellà.

El segon dia es va visitar Tarragona. En primer lloc, van assistir a un taller organitzat per la universitat Rovili i Virgili amb la temàtica mediambiental “Jardí de papallones”. Van aprendre molt sobre plantes i flors que atrauen les papallones i va ser molt interessant. Després, es va fer una visita guiada per la Tarraco romana. Gràcies a la guia, van conèixer el passat històric de la ciutat. La resposta de l’alumnat va estar molt positiva, tant així que els alumnes francesos volen tornar a Tarragona en el futur!

El tercer dia es va dedicar a la pràctica esportiva i al descobriment del patrimoni natural al Delta de l’Ebre. Primer, van fer un recorregut en bici pel Delta d’uns 30 km aproximadament, mentre apreciaven el paisatge autòcton. Una meravella! A continuació, van anar a la platja per jugar a rugbi per equips. Aquest és l’esport preferit dels francesos.

L’endemà, els alumnes van continuar treballant al projecte, la creació d’un joc de taula. Taulers, targetes amb preguntes, daus… Tot estava quedant perfecte. Després, l’alumnat nostre de 3r ESO va ensenyar als francesos l’aplicació Actionbound al riu Sénia. Aquesta eina reconeix certs punts d’un recorregut vora el riu i proposa preguntes sobre l’entorn. Van gaudir molt l’experiència, a més va fer molt bon dia. A la tarda, les famílies van preparar un boníssim pica-pica per a alumnes, professors i familiars. Va ser un moment fantàstic… música, ball, menjar, riures!

L’últim dia, divendres, continuaren amb els projectes i prepararen unes presentacions per anar a les aules dels companys i companyes d’altres nivells i explicar-los totes les activitats acomplertes durant la setmana. I finalment, va ser moment d’acomiadaments. Una experiència, sense dubte, inoblidable per a tots.

“El proyecto KA121 2324 está cofinanciado por el programa Erasmus+ de la Unión Europea. El contenido de esta publicación es responsabilidad exclusiva del Institut La Sénia y ni la Comisión Europea, ni el Servicio Español para la Internacionalización de la Educación (SEPIE) son responsables del uso que pueda hacerse de la información aquí difundida.”