Sortida Escolar al C.R.A.M.

Dijous 4 vàrem visitar el CRAM (Centre de Recuperació d’Animals Marins) Es tracta de l’únic centre de Catalunya on ajuden als animals marins amb problemes. Ells s’encarreguen o bé de recollir-los i portar-los al centre o desplaçar-se allà on es trobin per intentar salvar-los i reintroduir-los  de  nou  al  mar.

El centre es troba a la platja del Prat de Llobregat, on vam poder passar una estona i pujar a un dels miradors que hi han per veure les vistes de la devesa, les dunes i el mar. A més l’aeroport està situat just darrere de la pineda i l’aterratge dels avions és espectacular de tan a prop.
Els i les alumnes de 4t d’ESO van fer una activitat sobre el Canvi Climàtic i les espècies invasores. L’activitat consistia a fer de científics/as i analitzar com era el mar l’any 1993 i en 2013.
L’objectiu era identificar possibles canvis, analitzar les causes i les conseqüències.
Primer es van plantejar una hipòtesi i van observar i recollir dades per arribar a conclusions. Tenien uns pòsters gegants a terra amb la imatge del fons marí de l’any 93 i un altre del 2013 i amb un quadrant van recollir dades sobre el nombre i el tipus d’espècies presents en cada època. Després van mesurar la temperatura de l’aigua del mar i la seva acidesa. I amb totes aquestes dades, tots junts van analitzar els resultats. Ens van adonar que la temperatura del mar ha pujat i també la seva acidesa i van veure que hi havien aparegut espècies noves, com l’alga verda típica de mars tropicals, que no eren típiques del Mediterrani.
Amb l’ajuda dels dos monitors que ens van acompanyar durant l’activitat, van parlar de la importància de reduir el nostre impacte ambiental, ja que les nostres accions diàries, sense voler, estan modificant els mars, i les espècies que hi alberga.

Per acabar, van sortir de la instal·lació i amb l’ajuda d’una maqueta de mida real van conèixer l’anatomia i moltes curiositats de les tortugues marines i dels taurons que hi ha al Mediterrani. A més, van veure algunes de les tortugues que estaven en els tancs de recuperació (ens va impactar molt una a la que li faltaven dues aletes perquè es va queda enganxada amb una xarxa abandonada).
Aquesta visita ens ha agradat molt, ja que a més de la metodologia que han fet servir, ens hi ha despertat la sensibilitat pel medi ambient. Hem vist de primera mà la relació de les nostres accions amb l’efecte que suposa a les tortugues i moltes altres espècies.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *