Qui som

L’Institut Joan Coromines, ubicat al barri d’Hostafrancs de Barcelona, ofereix tres línies d’Educació Secundària Obligatòria i dues línies de Batxillerat a cada curs, amb les modalitats tecnològica, científica, social i d’humanitats.

A més de seguir els principis educatius marcats per l’Administració, el centre atorga una atenció especial als diferents aspectes pedagògics amb la finalitat d’adaptar el currículum a la diversitat de l’alumnat i aconseguir dels alumnes els millors resultats possibles.

Les principals estratègies educatives del nostre centre són:

• Grups molt reduïts a l’ESO.
  • Distribució dels alumnes en diferents grups d’aprenentatge de les matèries de Matemàtiques, Llengua catalana, Llengua castellana, Ciències socials i Ciències naturals (aula ordinària, reforç i aula oberta).
  • Distribució dels alumnes en diferents nivells d’aprenentatge en Llengua anglesa.
  • Desdoblament de la resta de matèries, excepte en Educació física.
  • Matèria optativa d’iniciació, reforç i ampliació a tots els cursos de l’ESO.
  • Treball amb llibres digitals a tota l’ESO i amb el Moodle del centre a tots els nivells educatius.
  • Aula d’acollida per a alumnes nouvinguts que no parlen cap llengua romànica.
  • Matèries optatives al Batxillerat: Estadística, Pràctiques pedagògiques, Expressió i redacció, Ampliació d’anglès i Preparació de les proves físiques d’INEF, entre d’altres.
  • El gust per la lectura: cada dia, tots els alumnes disposen de 25 minuts de lectura lliure. Aquesta activitat es vincula amb el crèdit de tutoria i amb alguna xerrada conjunta sobre algun tema de les lectures.
  • Sortides culturals i colònies a tots els nivells educatius.
  • Ludodeures: activitat gratuïta de reforç escolar per a l’alumnat.
  • Esports: quatre tardes s’ofereix la pràctica esportiva gratuïta a l’alumnat del centre un cop acaben les classes (futbol, bàsquet i tennis de taula).