Zumba al Gorgs

aee_gorgsUs informem que des de l’AEE Gorgs s’ha previst organitzar una nova activitat extraescolar els dilluns a la tarda, que va dirigida tant a alumnat, mares i pares i com també a professorat. Es tracta de sessions de «Zumba» a càrrec de Carmen Mellado, alumna de 2n de batxillerat del nostre centre.

El proper dilluns 23 de gener a les 16.00 hores es farà una presentació de l’activitat per tal que tothom que hi estigui interessat pugui fer-ne un tastet. A partir d’aquí i en funció del nombre de possibles participants, es podrà fixar l’horari, la durada de les sessions i el preu.

PROPOSTA DE ZUMBA COM A ACTIVITAT EXTRAESCOLAR DEL CURS 2016-2017

Zumba és una disciplina fitness enfocada, d’una banda, a mantenir el cos saludable i, d’altra banda, a enfortir i donar flexibilitat al cos mitjançant moviments de ball combinats amb una sèrie de rutines aeròbiques. Utilitza ritmes llatinoamericans com la salsa, la bachata, el merengue, la cúmbia, el reggaeton i la samba.

Els objectius que es plantegen amb la pràctica de Zumba són: la millora de la condició física i la coordinació, l’increment de la pròpia energia, la reducció de l’estrès, la millora de la seguretat i de la flexibilitat, i la socialització.

Els beneficis que aquesta activitat aporta a aquells que la practiquen d’una manera continuada són molt més que evidents. A banda de millorar la condició física, és una eina molt efectiva de desconnexió de les hores d’estudi, una pausa lúdica molt important i necessària per poder continuar el procés d’aprenentatge en condicions mentals óptimes. És un temps de diversió i deshinibició a través del ball que ens permet entrar en contacte directe amb companys amb els quals potser fins ara no havíem interactuat i, que té una afectació positiva inmediata sobre el nostre estat d’ànim.

La classe s’estructura en tres parts: l’escalfament, la part principal i l’escalfament final o la relaxació. L’escalfament té molta importància en la sessió ja que prepara el cos per l’activitat i serveix per prevenir possibles lesions. A la segona part, es desenvolupen les explicacions pràctiques augmentant cada cop més el nivell i l’esforç de la persona. D’altra banda, aquesta segona part és la de més durada, però cadascuna d’aquestes s’ajusta segons la durada total de la classe. La tercera i última, consisteix a baixar la freqüència cardíaca a través dels estiraments.

L’activitat es realitzarà al gimnàs de l’Institut Gorgs i anirà adreçada a l’alumnat del centre.