Vaga d’estudiants dijous 26 d’octubre

Benvolgudes famílies,

Us comuniquem que l’alumnat de 3r i 4t d’ESO i de Batxillerat del centre s’ha afegit majoritàriament a la jornada de vaga de dijous 26 d’octubre, convocada per diversos sindicats d’estudiants.

Els comunicats de convocatòria de vaga dels sindicats d’estudiants majoritaris al nostre territori diuen el següent:

Sindicat d’estudiants:

25 i 26 d’Octubre: vaga general estudiantil contra la repressió franquista i el 155

Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans:

26-O VAGA! Les estudiants volem: REPÚBLICA ARA!

D’acord amb la Llei d’Educació de Catalunya 12/2009, de 10 de juliol (DOGC núm. 5422) i amb la normativa del nostre centre, del centre, la inassistència a classe de l’alumnat per raons generals, comunicada amb 48 hores d’antelació, no serà objecte de correcció.

En particular, l’article 8, paràgraf 2 de la Llei 8/1985 diu el següent:

(…) “les decisions col·lectives que adoptin els alumnes, a partir del tercer curs de l’educació secundària obligatòria, pel que fa a l’assistència a classe no tindran la consideració de faltes de conducta ni seran objecte de sanció, quan aquestes hagin estat resultat de l’exercici del dret de reunió i siguin comunicades prèviament a la direcció del centre.”

Tot i això, les normatives abans esmentades en cap cas obliguen a participar en aquesta convocatòria de vaga i per tant el professorat garantirà la seguretat i l’atenció de l’alumnat present al centre.

Recordeu que la vaga és un dret adquirit pels estudiants de secundària i està reconeguda en les normatives vigents. Des de l’equip directiu podem constatar que aquest dret sovint es confon amb un dia festiu. Per aquesta raó, demanem a les famílies que reflexioneu amb els vostres fills i filles sobre l’ús que es pot fer d’una jornada de vaga.

Per acabar, i davant la necessitat de saber quin seguiment real tindrà aquesta convocatòria per part de l’alumnat, us demanem que per conèixer si el vostre fill o filla ha assistit al centre, feu ús del control d’assistència que feu servir habitualment. Us recordem la seva adreça en el següent enllaç: http://gorgs-gestin.net