CdA de Tarragona (2n torn)

Durant els dies 12, 13 i 14 del passat mes de desembre, un segon grup d’alumnes de tercer d’ESO vam anar al camp d’aprenentatge de Tarragona.

Primer dia

El viatge va ser més ràpid del que teníem previst, però, tot i això, només arribar ja varen començar les activitats. En primer lloc vam tenir una reunió amb els organitzadors del camp d’aprenentatge que ens van explicar la manera com s’organitzarien les activitats i ens van fer una gran introducció a la Tarraco romana, que seria l’eix vertebrador del camp.

Per la tarda vam anar al port i, després d’un passeig amb barca per ell on vam aprendre moltes coses, ja sigui de la configuració i distribució del port com de les característiques dels diferents tipus de vaixells, vam visitar el seu museu on vam atendre a les explicacions i realitzar uns jocs, després de dividir-nos en dos grans grups.

Ens va recollir l’autocar, sessió de dutxes, sopar i vam anar al mateix poliesportiu del camp on dos monitors van organitzar tot un seguit d’activitats esportives diverses amb premis inclosos pels vencedors o vencedores.

Segon dia

A algú li va costar una mica llevar-se, però es que, de fet, el dia no era gaire assolellat i l’aire era més aviat fred. Els mosquits nocturns ja havien deixat petjada en alguns de nosaltres, però aviat ens vam espavilar i anàrem a esmorzar. Durant el matí, un dels grups vam anar a veure el lloc on descarreguen els grans petroliers i vam visitar el perímetre extern de la petroquímica, mentrestant l’altre grup va realitzar uns tallers sobre el plàstic en una aula del camp d’aprenentatge. Quan va retornar el primer grup, el segon va agafar l’autocar i es van intercanviar les activitats.

Per la tarda es va realitzar una descoberta per grups en la part alta de la Tarragona romana on els diversos grups van anar localitzant els indrets més interessants de la zona. De nou al camp d’aprenentatge es va sopar i realitzar un joc de pistes nocturn on la competitivitat dels nostres alumnes es va fer evident i va afegir molta emoció a l’activitat.

Tercer dia

El temps no havia canviat gaire, però, tot i això, ens vam llevar d’hora, esmorzar i anar a Tarragona per a fer un recorregut per les muralles i llocs més emblemàtics fins que vam arribar a l’amfiteatre on es vam retrobar amb l’altre grup. Si bé els altres dies la temperatura no era gaire alta, el darrer dia ens va oferir a més un vent que quan estàvem damunt les muralles de la ciutat ens obligava a tancar els ulls i posar-nos d’esquena i accelerar el pas. Per aquest motiu vam accelerar el pas i anar a buscar la zona menys obaga de la ciutat on el sol compensava la sensació tèrmica del matí.

Vam retornar al camp d’aprenentatge per dinar i marxar cap a Cerdanyola a la tarda on vam arribar pels voltants de les quatre de la tarda, sense agafar gaires retencions malgrat ser un divendres.

Ha estat una experiència molt enriquidora que els nostres alumnes han recollit i exposat a classe davant dels companys i companyes, així com del tribunal del crèdit de síntesi pertinent.