Taller sobre “Publicitat enganyosa” a tercer

Aquest divendres dia 10 (tutories B i C) i el proper dia 17 (tutories A, D i E) de novembre els alumnes de tercer realitzen un taller sobre «Publicitat enganyosa» a càrrec de dos formadors de la Diputació de Barcelona.

Es tracta d’una activitat on es plantegen els principis bàsics de la informació publicitària, que és un llenguatge que té com a únic objectiu la influència en les conductes de consum de les persones buscant l’increment de vendes d’un producte o el posicionament d’una marca concreta en el mercat.

Als alumnes se’ls ha fet veure com una mateixa marca és capaç alhora de realitzar “spots” masclistes o feministes segons a la franja de públic a la que es dirigeixen els seus productes, o com pot no donar cap importància a la moralitat del seu anunci si això fa que es parli més d’ells. S’han vist alguns exemples d’aquests tipus de publicitat i s’ha demanat als alumnes què és el que apreciaven en ells i com els interpretaven per fer més evidents aquests conceptes.

També s’ha mostrat com una mateixa empresa és capaç de treure al mercat dos productes pràcticament iguals, però amb una presentació, nom i publicitat totalment diferents per a poder atreure una franja de clients molt més àmplia.

Es tracta d’una activitat on es fa palès com nosaltres tendim a posar valors als producte sobretot per la manera com ens els venen, però les empreses tenen un únic objectiu i aquest només és la venda del seu producte sense que tinguin cap tipus de valors ni moralitat.

La llàstima ha estat que amb només una hora de taller tots ens hem quedat amb ganes de veure i analitzar més anuncis.