Participació a la 3ª edició de “Wisibilízalas”

Durant el primer trimestre i una mica del segon, set noies i un noi de quart de l’institut Gorgs hem estat treballant en el projecte de Wisibilizalas, organitzat per la Universitat Pompeu Fabra.

L’objectiu del projecte consisteix a lluitar contra els estereotips que associen el treball de la tecnologia a l’home creant perfils de dones que han contribuït a la tecnologia per a poder donar la importància que es mereixen. El perfil agafa la forma d’un article de Wikipedia, perquè així es pugui pujar allà. Un treball complex que es basa en la cerca de la informació i en la creació del document.

El nostre grup (de l’optativa d’informàtica amb el Juan Carlos) anomenat WisiGorgs ha estat seleccionat per rebre una Menció Honorífica, per ser l’institut que més perfils ha creat. Serà atorgada el dia dissabte 1 de juny de 2019 junt amb la final de Technovation Challenge a Barcelona. Els alumnes coincidim que ha estat una feina divertida i estem segurs que hem pogut posar el nostre granet de sorra en un projecte on han participat moltes escoles d’arreu d’Espanya i d’Amèrica llatina.

Si us sembla interessant la idea, us deixem l’enllaç de la web creada en el nostre centre i amb la qual hem participat en el concurs: https://sites.google.com/view/wisigorgs2018/inici

D’aquesta manera, donem per finalitzat el treball fet en aquest projecte i només ens queda dir… Wisibilizalas, fins l’any vinent.

Joel García de los Santos, 4D