Concert al Gorgs

Els dies 6 i 7 d’octubre ha tingut lloc el 1er Concert dels alumnes participants en l’intercanvi d’AULOS amb l’Escola Municipal de Música de Dortmund al gimnàs del nostre institut.

Com ja es va comentar en un altre article, el mateix divendres dia 6 els músics d’ambdues formacions varen realitzar tres assajos amb el nostre alumnat de públic. L’experiència va ser molt gratificant per tothom i així ens ho van fer arribar els directors de les dues orquestres que van gaudir del fet de poder compartir l’assaig amb públic d’edats molt properes a la dels intèrprets.

Imatges cedides per Núria Puentes

La norantena de músics que hi havia damunt l’escenari varen oferir un repertori molt variat que anava des de peces de caire més aviat clàssic fins a música més actual:

• En la primera part, l’Orquestra Aulos dirigida per Pedro Pardo, va interpretar el Concerto Grosso Número 1 en Re Major Op. 6 de Corelli, la peça Nocturn de Vistes al Mar, de Toldrà, i Brook Green Suite, de Holst.
  • En la segona part, l’Orquestra Dortmunder Jugendorchester dirigida per Achim Fiedler, va interpretar la Simfonia número 4 en Re Menor Op. 13 de Dvorak (I Prelude) i el Concert per a Piano i Orquestra Número 1 en Si Bemoll Menor Op.23 de Txaikovski.
  • I, finalment, en un tercer bloc, les dues formacions varen interpretar juntes l’Intermezzo de Cavalleria Rusticana de Mascagni; l’Intermezzo de Goyescas de Granados: la peça Bohemian Rhapsody, de Queen, i van cloure l’actuació amb la música Star Wars, de J. Williams.

En el següent vídeo de José Franco podem gaudir de la peça amb la qual les dues formacions van donar el concert per finalitzat.

Ha estat un veritable plaer poder acollir i gaudir d’aquesta experiència compartida amb les dues formacions.