Congrés científic al Gorgs

Durant el 2n trimestre d’aquest curs 2017-18, els/les alumnes de 2n d’ESO han vivenciat el què implica preparar-se per un congrés científic.

A l’inici del trimestre, se’ls va proposar preparar-se per presentar comunicacions orals i en format pòster a un congrés simulat a l’institut, que s’ha titulat “Les forces, ens mouen o ens paren?“.

A cada grup d’alumnes se’ls va assignar una situació diferent que havia d’investigar. Per exemple, un grup es va fer expert en la caiguda d’un paracaigudista mentre que un altre ho va fer sobre l’enfonsament d’un submarinista. Es tractava de que cada grup es preparés per explicar el moviment que es donava en cada situació en termes del concepte científic de força, per tal de familiaritzar-se amb aquest.

En el transcurs d’unes quantes setmanes, els/les alumnes han treballat en grups, redactant els seus resums / abstracts per ser avaluats pels seus col·legues co-avaluadors, fent experiments per entendre millor determinades forces, fent-se preguntes a classe i discutint possibles respostes, elaborant els seus pòsters i, finalment, presentant-los oralment davant dels seus companys.

Ha resultat un treball integral, ben estimulant, que ha suposat nombrosos reptes pels alumnes de 2n d’ESO, però que alhora els ha permès avançar en múltiples habilitats. Enhorabona per tants bons treballs!