Dos graus al 2050

L’escalfament global ha deixat de ser una possibilitat per esdevenir una realitat incòmoda. Els països rics hem produït tants gasos d’efecte hivernacle que la Terra ja ha augmentat de mitjana un grau a escala mundial. S’espera que l’any 2025 la temperatura augmenti un grau i mig i que al 2050 augmenti dos graus. Els EUA han decidit desmarcar-se de tots els tractats i seguir produint CO₂ a l’atmosfera agreujant el problema mundial. Si les coses no canvien, els pitjors pronòstics seran una realitat.

Si això passa, la vida a la Terra deixarà de ser com la coneixem. El clima canviarà, a casa nostra veurem sequeres cada cop més intenses, patirem la desertització i augmentarà el risc de tempestes cada cop més agressives. La pèrdua en biodiversitat serà catastròfica i les platges que coneixem podrien desaparèixer.

Quan els alumnes de 1r d’ESO tinguin 45 anys com serà el món? Durant aquests dies, i aprofitant Sant Jordi, els alumnes han fet volar la seva imaginació i han predit com seran les seves vides en àudios, vídeos i textos. Podria ser que d’aquí a 32 anys aquestes produccions siguin una realitat? Ens quedarem de braços plegats?

Si no fem res, això és el que ens espera:

Pau, Éric i Miguel. 1D

Raül i Hector. 1D

Carla, Júlia i Marina. 1A

Laia i Judith. 1A

Laia, Mia, Norah. 1D

Mihaela, Mireia Lucia. 1B

2050. Páginas de un diario” Berta. 1D

“Watsup” de Neila i Ainoha. 1B

-Hola me llamo Leire, y tengo 45 años.

Hoy en las noticias han dicho que los polos se han terminado de deshacer, por lo tanto hay muchas islas que han desaparecido, “inundado”, y mucho territorio se a sumergido. Lo malo, es que esa agua no es potable y casi no llueve, hay muchos territorios que antes eran verdes y ahora son desiertos.

Por este motivo me he tenido que mudar a Rusia con my marido y mis tres hijos.

Laire 1C.