L’ALUMNAT DE 2n I 3r APRÈN A “CAÇAR MITES”

Dues investigadores de la universitat de Deusto van venir la setmana passada a l’institut per impartir el taller ‘Caçadors de mites’ destinat a fomentar el pensament crític entre l’alumnat.

L’activitat, que es va dur a terme a segon i tercer de l’ESO, planteja diversos reptes per tal que els estudiants coneguin com funciona el mètode científic i aprenguin a identificar mites i falses creences que sovint ens arriben a través de xarxes socials sense cap validesa científica.

No volem desvetllar massa el funcionament del taller per no carregar-nos el seu efecte sorpresa però sí que podem dir que, durant la primera part, l’alumnat, mitjançant diverses proves, va poder experimentar de primera mà la facilitat amb què ens poden vendre suposats beneficis d’un producte o servei si no tenim la formació adequada.

Per tal que això no passi, posteriorment, les investigadores van explicar tot el procés que ha de seguir una investigació rigorosa i les preguntes que cal fer-se per poder “caçar” aquests mites i diferenciar-los d’allò científic i validat.

El taller forma part d’un programa impulsat per la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) del Ministeri de Ciència i Innovació.

Més informació: https://cazadoresdemitos.fecyt.es/