Erasmus+ Budapest mobility

Dia 0 – Diumenge 28 de novembre

Ens reunim a l’institut a les 5:00 am per dirigir-nos a l’aeroport. És aviat, però tots estem molt actius pels nervis i les ganes de visitar Budapest. El viatge transcorre sense grans incidents excepte el fet que no trobem la maleta d’un dels nostres alumnes! L’alumnat marxa amb les famílies amb qui es quedaràn la resta setmana per acomodar-se i adaptar-se.

Dia 1 – Dilluns 29 de novembre

Ens reunim a un centre cultural per fer la cerimònia d’apertura del projecte conjuntament amb alumnes i professorst dels altres països: Hongria, Grècia i Turquia. L’alumnat participa a un taller basat en la Declaració de Viena, la qual manifesta la necessitat de mantenir hàbits saludables en relació a l’esport i hàbits alimentaris. A la tarda, la posem en pràctica! L’alumnat dels diferents països participen en una lúdica al Laser City. I tenim notícies de la maleta perduda! És a Barcelona i ens arribarà durant la nit.

Dia 2 – Dimarts 30 de novembre

Ens dirigim al centre educatiu hongarès i visitem una botiga de pastissos saludables. Després, visitem l’església de St. László i participem a un taller de robòtica al centre lúdicoeducatiu EDU&FUN. A la tarda visitem diferents llocs d’interès cèntrics: Heroes’ Square, Városliget i el Museu d’arts.

Dia 3 – Dimecres 1 de desembre

Al matí visitem el MAG47, una nau industrial reconvertida en un centre d’escalada. L’alumnat del nostre institut fa un von paper. Van escalar parets altíssimes i de dificultat considerable! A la tarda visitem el castell de Buda a l’altre costat del riu: Fisherman’s Bastion i l’església de St. Matthias. Quines fotos van sortir a la posta de sol!

Dia 4 – Dijous 2 de desembre

Comencem el matí amb un taller de cuina saludable i casolana al Makery World al qual participem alumnat i professorat. No teníem massa confiança en les nostres habilitats culinàries, però ens van sortir uns plats deliciosos! A la tarda vam visitar el parlament per fora i per dins amb visita guiada en anglès. També vam gaudir de temps per visitar el mercat de nadal de Budapest.

Dia 5 – Divendres 3 de desembre

S’acosta el final! Al matí gaudim d’activitats esportives dirigides pels professors d’educació física hongaresos. Després visitem la basílica de Sant Esteve i ens dirigim a la cerimònia de clausura del projecte al restaurant. L’alumnat va gaudir de temps lliure a la tarda, així que van aprofitar per anar a la pista de gel a patinar.

Dia 6 – Dissabte 4 de novembre

Ens reunim a l’aeroport a les 4:45 de la matinada. Arriba l’alumnat acompanyats de les famílies que els han hospedat, a les quals agraïm des de l’institut la seva amabilitat i predisposició a ajudar en tot moment. Tornem a casa sense més incidents i amb ganes de descansar i gaudir del pont.

Esperem amb ganes la següent mobility!