XKÈ EL TIL•LER. Til•lorienta’t: orientació professional de qualitat

Til·lorienta’t neix d’una col·laboració fructífera entre la Fundació Bertelsmann i la ONG Empieza Por Educar a inicis del curs 2021-22. Aquesta aliança va permetre realitzar un diagnòstic exhaustiu de les necessitats d’orientació professional de l’alumnat i, a partir d’aquest, desenvolupar un pla estratègic a tres anys. Actualment, ens trobem immersos en el segon curs d’implementació, treballant amb entusiasme per aconseguir els objectius establerts.

Aquest projecte té com a objectiu principal equipar els nostres estudiants amb les eines, coneixements i competències necessàries per prendre decisions informades sobre el seu futur professional. Entenem que l’orientació professional no només consisteix a escollir una carrera o un cicle formatiu; és també un procés de descoberta personal i d’exploració de les múltiples possibilitats que el món laboral ofereix.

Per això, els alumnes de Quart d’ESO dediquen una hora setmanal a:

• Descoberta Personal: A través d’activitats dinàmiques, els estudiants treballen en el reconeixement de les seves pròpies capacitats, interessos i valors.
  • Exploració de Sortides Formatives: S’ofereix informació detallada sobre les diferents opcions formatives disponibles un cop acabada l’ESO, incloent cicles formatius, batxillerat i altres itineraris.
  • Sectors Punters: Es fomenta la curiositat i l’interès per aquells sectors professionals considerats claus per al futur, així com per les oportunitats laborals que aquests poden oferir.

A més, el projecte es beneficia de la col·laboració activa de pares, mares i exalumnes, qui a través de xerrades i tallers, comparteixen les seves experiències professionals, aportant una visió realista i enriquidora del món laboral. També es preparen unes visites molt treballades al Saló de l’Ensenyament a Barcelona i a Fira Guia’t de Granollers.