L’arbre dels desitjos

Benvolgudes famílies,
Des de l’equip SIEI hem volgut posar el nostre granet de sorra per alegrar aquestes dates assenyaladesimpulsant el petit projecte col.laboratiu: L’Arbre dels Desitjos. Hem comptat amb la col.laboració delsalumnes del Roda i la seva tutora els quals ens han fet l’estructura d’un arbre de Nadal amb palets i elsalumnes de la SIEI s’han encarregat de guarnir l’arbre mitjançant l’elaboració d’estrelles de Nadal dediferents colors que han repartit per diferent aules i a les hores del pati per tal de que els seus companysplasmin els seus bons desitjos pel Nou any.… Llegeix més»

Taller d’escriptura creativa: viatge al passat

Benvolgudes famílies,
L’alumnat de 2n d’ESO durant aquest primer trimestre a la matèria de llengua catalana i literatura ha dut a terme un taller d’escriptura creativa. En aquest taller hem viatjat fins a l’edat mitjana per convertir-nos en escriptors i escriptores medievals. Tanmateix, abans de començar ens hem informat i hem llegit exemples de dos gèneres medievals literaris curiosos: l’enuig i el bestiari.… Llegeix més»

10 de desembre: Dia dels Drets Humans

Benvolgudes famílies,
Avui 10 de desembre és el Dia dels Drets Humans i al nivell de 2n d’Eso els alumnes han estat treballant sobre aquest tema. Han fet un treball en grup analitzant la Declaració dels Drets Humans. Han reflexionat sobre els articles de la Declaració i també han investigat sobre la seva situació en alguns països d’arreu del món. Aquí en podeu veure algunes imatges.… Llegeix més»

Totes les dones que conec

Divendres 27 de novembre tots els grups de 4ESO van anar a veure un documental titulat “Totes les dones que conec”.De les converses de vàries dones se´n desprén que una dona té por d´anar sola pel carrer. Xiana do Texeiro, la directora, se’n surt amb un cinema directe i radical que evidencia, per acumulació quasi sil·logista, la violència estructural contra les dones i el frau del mite de la igualtat. … Llegeix més»

Com feien foc a la prehistòria?

Estimades famílies,
Els alumnes de 1r d’ESO hem treballat la prehistòria a partir d’una webquest. Entre moltes altres coses han après com feien foc els primers humans i la importància del domini d’aquest a les seves vides. Una de les tasques a fer, consistia en la creació d’un video explicatiu sobre com feien el foc.… Llegeix més»

Energia neta i assequible: ODS 7 de la ONU

Benvolgudes famílies,
En la matèria de tecnologia industrial de 1r de batxillerat, hem treballat els conceptes d’energia: renovables i no renovables. I hem relacionat aquests conceptes amb els ODS (objectius de desenvolupament sostenible proposats per l’ONU), en concret amb l’objectiu 7: garantir l’accés a una energia assequible, segura, sostenible i moderna.… Llegeix més»

Dia internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones, 4t ESO

Estimades famílies,
Com que dimecres 25 de novembre és el Dia internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones, els alumnes de 4t d’ESO a la matèria de llengua catalana han preparat en grup una campanya de sensibilització per commemorar aquest dia. El format final ha estat molt divers: tríptics, cartells, falques publicitàries, vídeos… … Llegeix més»

Audiovisuals a propòsit del Dia internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones

Estimades famílies,
Des de discurs comunicatiu, els alumnes de primer de batxillerat han creat uns audiovisuals a propòsit del Dia internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones celebrat el 25 de novembre.Aquí van unes mostres.… Llegeix més»

Simulacions amb sistemes pneumàtics a 2n de batxillerat

Estimades famílies,
Aquests dies l’alumnat de segon de batxillerat que cursa tecnologia industrial, ha fet simulacions amb sistemes pneumàtics amb el programari Festo FluidSim. Aquestes pràctiques formen part de la unitat pneumàtica i oleohidràulica que estudien a la primera avaluació. Aquestes pràctiques tenen com a objectiu familiaritzar-los amb sistemes de simulació de processos industrials i desenvolupar les seves capacitats per explicar aquests sistemes. … Llegeix més»

Repte científic 1r ESO. 25a Setmana de la Ciència.

Benvolgudes famílies,
Des de l’assignatura de Biologia i geologia, l’alumnat de 1r ESO ha participat en la proposta del CRP del Vallès Oriental per celebrar la 25a Setmana de la Ciència. Han elaborat uns vídeos on plantegen un repte científic als alumnes de 5è de les escoles de primària del municipi de Les Franqueses.Us compartim alguns dels vídeos!… Llegeix més»