XKÈ EL TIL.LER: Millorar la comprensión lectora amb Fiction Express

En l’era digital, captar l’atenció dels joves cap a activitats que requereixen un compromís a llarg termini, com la lectura, pot semblar una tasca impossible. En un món on els reconeixements immediats són la norma, gràcies a les xarxes socials i els videojocs, activitats com la lectura, que ofereixen beneficis a llarg plaç, lluiten per trobar el seu espai. No obstant això, des de l’Institut, hem trobat una manera innovadora de transformar aquest paradigma i fomentar el gust per la lectura entre l’alumnat: la plataforma Fiction Express.

El nostre institut dedica una hora setmanal a tots els nivells educatius a la promoció de la lectura a través de Fiction Express. Els estudiants de Primer i Segon d’ESO llegeixen en català, a Tercer en castellà i a Quart d’ESO, en anglès, adaptant-se així a les necessitats lingüístiques i curriculars de cada etapa.

La metodologia de Fiction Express inclou:

* Lectura del capítol: Animem els estudiants a llegir els capítols publicats, disponibles en formats online, offline i en paper.
* Votació de l’argument: Els estudiants tenen l’oportunitat de votar i influir en el curs de la història, augmentant el seu compromís amb la lectura.
* Realització del qüestionari: Després de la lectura, els estudiants contesten preguntes de comprensió lectora, permetent tant a ells com al professorat avaluar el seu progrés.
* Interacció amb l’autor: La plataforma possibilita un diàleg directe amb els autors, enriquint l’experiència lectora amb un intercanvi de dubtes i idees.
* Activitats complementàries: S’ofereixen recursos educatius addicionals per aprofundir en la comprensió i apreciació dels textos llegits.

A través de Fiction Express, no només millorem les habilitats lectors del nostre alumnat sinó que també transformem la lectura en una activitat dinàmica i participativa. Amb aquest enfocament, aspirem a inspirar una nova generació de lectors apassionats, preparats per explorar el món a través de les paraules.

Veure video explicate en aquest enllaç: https://drive.google.com/file/d/155pYw7aD9HyfeVqD3U_uvOAcNYdnVfH7/view?usp=drivesdk