El curs 2024-2025 va tenir lloc un canvi d’equip directiu a l’Institut Escola Vall de Ribes i, després de realitzar entrevistes amb els docents i de detectar les debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats del centre educatiu, un dels eixos principals al projecte de direcció va ésser el de millorar la cohesió social (estratègia marcada pel departament d’educació i formació professional) i el de millorar la projecció externa de l’institut escola.
Així doncs, es va definir un projecte que englobés totes les etapes educatives del centre, des l’infantil 3 al darrer curs de l’ESO. Un projecte transversal amb una clara vessant artística però sense oblidar la resta de matèries que impartim. A més a més, l’alumnat de 2on i 4t curs de l’ESO disposen d’una hora lectiva per tal d’organitzar, planificar i dur a terme l’exposició final on s’exposen tots els projectes de cada curs, ja que el projecte culmina amb una exposició a l’aula polivalent oberta a tota la comunitat educativa i població.
El curs passat vam escollir la paraula Arrels per simbolitzar la necessitat d’enfortir els vincles amb tota la comunitat educativa i arrelar-nos plegats a l’Institut Escola. La paraula arrels ens va donar també un lema pel curs 24-25: Som arrels, serem arbre.
Aquest any fem un pas més amb el projecte Batecs. Els batecs representen la vida que compartim, l’energia que ens impulsa i el ritme que ens fa avançar junts. Cada batec és únic, però tots junts creen un pols comú, capaç de donar força i cohesió al nostre centre dia a dia. Aquest any, el lema pel curs actual és el de: Mil batecs, un sol cor.



