Xerrada sobre educació sexual a 3r d’ESO

El proppassat divendres, 11 de març, els alumnes dels dos grups de 3r de l’ESO van participar en una xerrada sobre educació sexual en el marc de l’assignatura de Tutoria.

Vam tenir el plaer de conèixer la Laura, la metgessa del CAP de Llefià i referent sanitari del nostre institut escola, la qual ens va il·lustrar de forma planera aspectes tan importants com l’anatomia i fisiologia dels genitals masculins i femenins —prèviament treballats en l’assignatura de Biologia—, les diverses orientacions sexuals, la identitat de gènere i els rols de gènere.

La Laura va donar als alumnes l’oportunitat d’expressar els seus dubtes i inquietuds, gràcies als quals es va desenvolupar una sessió magnífica que ens va deixar amb ganes de saber-ne més. Els alumnes van gaudir molt amb les diferents dinàmiques que va proposar la metgessa, es van aclarir algunes de les idees preconcebudes que sovint acceptem com a veritats absolutes i, finalment, es va establir un diàleg sincer i obert entre tots que ens va fer qüestionar-nos molts aspectes.

Tant els alumnes com els tutors i professors que vam participar d’aquestes sessions estem profundament agraïts a la Laura i també a l’equip directiu per fer possible aquesta activitat. Desitgem que, ben aviat, puguem fer-ne una altra per tractar altres punts estretament relacionats amb la sexualitat humana.