Treballant per projectes a l’ESO: el Sistema Solar

Justament el dilluns passat, gaudíem d’un fenòmen natural tan increïble com veure l’ombra de mercuri creuant per davant del Sol, un fet que només podem veure fins a 16 vegades cada segle.

Clarament era un dia especial: donàvem per acabat el projecte de l’Univers i el Sistema Solar. L’alumnat de 1r de l’ESO ha estat fent una maqueta de com és el Sistema Solar. Per fer-ho, han seguit el procés tecnològic i han hagut d’aprendre els orígens i els elements de l’Univers, redactar una memòria tècnica i enregistrar un vídeo explicant els seus resultats en anglès. Finalment, dilluns 11 de novembre de 2019 van poder mostrar el fruit del seu treball a la resta d’alumnat del Rafael Alberti. Els nens i nenes de primària van escoltar atentament i van poder resoldre molts dubtes que els rondaven el cap.

L’ESO està molt engrescada i aquest dijous ja han iniciat el proper projecte amb un esmorzar amb croissants i pa amb tomàquet, cereals ensucrats de colorins i cereals d’espelta, suc i llet, galetes i fruita… Tota una provocació per analitzar com són els nostres esmorzars i com de saludable és la nostra dieta. Estem segurs que serà una nova oportunitat per potenciar l’aprenentatge cooperatiu i inclusiu, restem expectants a veure els resultats: aconseguiran transmetre hàbits i una dieta saludables a la resta de l’Institut Escola?