Les festes de tardor

Ha arribat la tardor a l’Institut Escola Rafael Alberti, i amb ella arriben les festes més esperades per l’alumnat: la Castanyada i Halloween.

Les comunitats de Petits (I3, I4 i I5) i Novells (1r i 2n Pri), van començar el dia 30 preparant els panellets, seguint els passos de la recepta per la seva elaboració. Més tard els van portar a coure i ho van deixar enllestit per berenar plegats el dia de la Castanyada.

El dia 31 la comunitat de petits començaren fent propostes d’aprenentatge relacionades amb la tardor, mentre que la comunitat de novells treballaven com escriure una recepta, en aquest cas van fer la dels panellets, que ells mateixos havien preparat el dia anterior, fent així que l’aprenentatge sigui més significatiu i vivencial.

Després del pati van anar a veure la Castanyera, que com cada any va venir al centre per repartir-nos paperines amb castanyes i en acabar van estar fent manualitats de la tardor i Halloween.

A la tarda van berenar els panellets i van estar ballant i gaudint el final de la jornada festiva.

La comunitat de mitjans (3r – 4t) va començar la celebració de la Castanyada fent un taller “Realització d’una castanya artística” i després van fer un darrer taller “El bolet titella”.

Després de l’estona d’esbarjo van relitzar plegats un Genially molt divertit de Halloween. Durant el matí van poder tastar les castanyes i, per acabar el matí, van veure un curtmetratge “Shrek especial de Halloween”.

A la tarda van poder gaudir de la música i el ball amb els vídeos i coreografies del “Just dance”.

L’alumnat de 5è i 6è van visitar a la castanyera per arreplegar les seves castanyes.

Durant el matí, van realitzar un munt de tallers de Halloween, com crear un monstre i un ratpenat amb oreos, esquelets amb bastonets i papiroflexia, fent figures relacionades amb aquesta festa tan emocionant.

Després del pati l’alumnat va realitzar activitats de tardor i de halloween com són les mandales, sopes de lletres, mots encreuats…

Abans de sortir al menjador, els nens i nenes de la comunitat de grans van disfrutar molt d’una pel·lícula de Halloween. A la tarda van fer un “Got talent” que van estar preparant durant tota la setmana a l’hora del pati i del menjador. Van disfrutar molt!

La comunitat de joves i sèniors (1r, 2n, 3r i 4t d’ESO) van passar també un dia molt entretingut.

En horari de tarda, les alumnes de 1r d’ESO van visualitzar la pel·lícula “Pesadilla antes de navidad”, els de 2n d’ESO van triar la pel·lícula “Los otros” , els alumnes de 3r d’ESO van veure “Bitelchus” i, per últim, l’alumnat de 4t d’ESO va veure “Frágiles”.

L’alumnat de 3r i 4t d’ESO va fer un concurs de relats i dibuixos de terror. Durant les setmanes prèvies van estar treballant en els seus textos en català i castellà i pintures terrorífiques. Aquest dia les han compartit amb la seva classe i han votat aquelles que més han agradat. Els guanyadors i guanyadores han rebut un detall terrorífic com a premi.

També algunes alumnes van acompanyar a la castanyera en la seva visita a les comunitats de petits. Tothom junt van cantar i recitar un poema sobre aquest dia tan especial.