El projecte d’hort a l’ESO

En tres petites parcel·les, en un racó de l’Institut Escola Rafael Alberti, l’alumnat de secundària duu a terme diferents activitats agrícoles respectuoses amb el medi ambient sota l’objectiu de crear un hort urbà.

Tot plegat, s’emmarca dins el projecte de l’hort del centre, a través del qual, l’alumnat, en aquest cas de la comunitat de joves, aprèn a preparar el lloc de sembra o plantació (sanejar, llaurar i remoure la terra, adobar i anivellar el terreny), a sembrar i plantar tenint en compte les necessitats de les plantes, a trasplantar, a regar, a llevar les males herbes i a dur el control de plagues i malalties.

És tan gratificant veure com després de cuidar les plantes i dedica’ls-hi una estona, creixen i omplen les parcel·les de vida i colors! Finalment, l’alumnat recull les verdures i en fa un saltejat, que se’l menja en aquest racó de l’Institut Escola, que ara és verd.

Així doncs, l’hort transmet a l’alumnat els valors de l’amor i respecte per la natura, pel nostre entorn i cap als altres, fomenta el treball cooperatiu i corrobora, mai més ben dit, que de la constància i de l’esforç se’n recull el fruit.