Sant Jordi

La passada setmana es va celebrar una de les festes més conegudes i esperades de Catalunya, Sant Jordi. A l’Institut Escola també ho vam celebrar amb diferents dinàmiques on va participar tot l’alumnat del centre junt a les famílies de l’Associació de Famílies de l’Alumnat (AFA) i famílies col·laboradores, que van compartir amb nosaltres moments molt bonics.

L’alumnat d’Educació Infantil va arribar a l’aula al matí on tenien preparades diverses propostes d’aprenentatge relacionades amb aquesta jornada, van poder explorar la seva part més artística modelant amb plastilina roses, dracs i tot allò que van poder imaginar, van realitzar manualitats, es van relaxar llegint contes o pintant els personatges de la llegenda de Sant Jordi…

D’altra banda, l’alumnat de primària va realitzar diferents tallers amb la temàtica del dia, alguns es duien a terme a l’aula i d’altres als espais exteriors del centre, com la realització de punts de llibre en diferents idiomes. Aquesta va ser una de les primeres propostes que la recent constituïda associació de famílies de l’alumnat ha realitzat al centre, posant de manifest la importància de la multiculturalitat i el respecte envers la diversitat de llengües i cultures. Així mateix, part de l’alumnat cicle superior de primària va fer una sortida pel centre de Sant Adrià per conèixer i viure aquesta festa en primera persona.

A la tarda es van realitzar els jocs florals, on l’alumnat va poder mostrar als seus companys i companyes d’etapa les cançons i poemes que havien estat preparat.

Pel que fa a l’alumnat de l’ESO, va treballar en les setmanes prèvies la redacció de creacions literàries en català, castellà i anglès. La diada de Sant Jordi va constituir el moment de conèixer les propostes dels diferents grups en un concurs literari. Després de llegir els textos seleccionats es van llegir les propostes guanyadores que van ser compartides per la resta de grups de l’ESO. Una altra de les activitats més participatives va ser la realització de punts de llibre amb llenguatge positiu. L’AFA també va voler tenir presència entre l’alumnat de l’ESO amb d’un taller de roses de paper.

Entre les activitats de l’alumnat d’ESO cal nomenar aquelles que van compartir amb la resta de cicles, com el teatre de titelles que van preparar a l’optativa de teatre de 1r de l’ESO i que van baixar a representar als infants d’infantil, que van gaudir molt de les històries boges de St. Jordi que els hi havien preparat. Per la seva part, els companys de 3r de l’ESO, van fer un recital de poemes de Miquel Martí i Pol a l’alumnat de 5è i 6è de primària en la tarda del dimarts.

L’alumnat de 4t de l’ESO va tenir l’oportunitat de viure la celebració de Sant Jordi als carrers, venent roses als barris de Sant Martí i El Clot, on tota la recaptació anirà destinada a pagar les seves colònies de final de curs.

Per últim, i no menys important, volem agrair la participació de les famílies de l’AFA i a aquelles que van col·laborar en la realització de tallers i lectura de contes en un dia tan especial. Sense vosaltres no hagués estat el mateix! I es que no podem oblidar que la comunitat educativa som tots plegats.

Gràcies!

Si voleu veure més fotos de la jornada feu clic AQUÍ