PROJECTE STEAM. (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics)

Durant aquest curs escolar, un grup d’estudiants de l’Institut Escola Rafael Alberti de Badalona estan vivint una experiència única en unes sortides educatives al Fab Lab de la ciutat. Els alumnes de 4rt de l’́ESO estan experimentant amb les últimes tecnologies i eines de disseny gràfic i modelat en 3D en un ambient creatiu i innovador. El Fab Lab és un espai pensat per a la innovació i la creació, on els usuaris poden treballar en diferents àmbits, com l’arquitectura, la fabricació i l’enginyeria. En aquesta ocasió, els estudiants estan utilitzant el programa de disseny gràfic Inkscape per crear un model en 3D d’un edifici modernista emblemàtic, la casa Pavillard de Badalona, que de ben segur tots vosaltres coneixeu.

En aquestes visites al Fab Lab de la ciutat, els alumnes aprenen sobre les diferents funcions i característiques del programari i com utilitzar-les per crear una representació gràfica precisa de l’edifici modernista escollit. A més, tenen l’oportunitat de veure unes classes teòriques sobre l’arquitectura modernista i els seus elements característics per entendre millor el projecte que han de realitzar. Després de les introduccions teòriques, els alumnes es posen a treballar en el disseny gràfic de l’edifici. Estan tenint en compte les mides, les proporcions i els detalls de les diferents parts de l’edifici, com les finestres, les portes i altres elements arquitectònics. Els professors estem a la disposició dels alumnes per donar suport i assessorament en tot moment. Una vegada finalitzat el disseny gràfic, els alumnes utilitzaran el programari de modelat en 3D per convertir la seva representació gràfica en un model en 3D imprimible. El resultat podrà a arribar ser una peça única i fascinant que mostrarà el seu esforç i dedicació. Després de la impressió en 3D, els alumnes experimentaran amb diferents materials i acabats per veure com el seu model podrà plasmar-se en la vida real. Descobriran les diferències entre materials, com el plàstic, la fusta i el metall i com afectaran el resultat final. A més, aprendran sobre la importància de la selecció dels materials en el disseny i la fabricació.

En resum, les sortides al Fab Lab són i seran una experiència enriquidora per als estudiants de l’Institut Escola Rafael Alberti de Badalona, en les quals aprendran sobre l’aplicació de la tecnologia en la construcció i la importància de la planificació i la precisió en el disseny gràfic. A més, també serà el lloc per poder posar en pràctica les seves habilitats i coneixements, utilitzant el programa Inkscape per crear un model en 3D impressionant d’un edifici modernista com la
Casa Pavillard. Les sortides seran un record durador per a ells i els ajudarà a preparar-se per a futurs reptes en el camp de l’arquitectura i la construcció.