PARTICIPACIÓ A LA FIRA ODS

El passat divendres 19 de maig, a la plaça Trafalgar, es va celebrar la 2a Fira dels ODS on l’IE Rafael Alberti, juntament amb altres escoles i instituts públics de Llefià, Sant Roc i la Salut, van presentar els seus treballs en relació amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible.

Des de l’optativa de l’hort, els alumnes de 1r i 2n d’ESO van presentar els diferents projectes que l’alumnat ha estat treballant en relació amb els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). Durant el curs, els estudiants reflexionen de manera crítica sobre els grans problemes de sostenibilitat al món al voltant dels 17 objectius que tenen diferents eixos, com per exemple: erradicar la pobresa; garantir una educació de qualitat per a tots; aconseguir la igualtat de gènere; o garantir la sostenibilitat dels ecosistemes.

A la carpa del nostre centre es van mostrar diferents activitats realitzades al llarg del curs:

– Exposició de les cèl·lules animal i vegetal impreses en 3D (projecte de 1r d’ESO de STEM ) dissenyades amb el programa informàtic Thinkercad.

– Exposició de tests de ceràmica en 3D i tests elaborats amb hifes de fong (projecte de primària).

– Taller per als més petits: vam preparar unes cartolines de forma circular perquè els nens i nenes més poguessin dibuixar les fruites de temporada de cada estació de l’any.

– Taller per als més grans: elaboració d’un planter. En un cistell amb sobres amb llavors hi havia les instruccions de com plantar-les. Els participants del taller podien plantar en un pot de iogurt la seva llavor i emportar-s’ho a casa.

Valorem molt positivament com es va desenvolupar la jornada; poder compartir amb la ciutadania el que hem treballat a l’aula i que aquests projectes tinguin un impacte social.

Si cliqueu damunt la image, podreu veure d’altres moments d’aquesta experiència tan enriquidora.