La mobilona

Què és la Mobilona?

Aquest nom sorgeix de la unió de les paraules “mobilitat” i “Badalona”. Es tracta de la diada de l’educació viària de Badalona.

El passat 24 de març va ser la 5a edició, a la que van assistir els nens i nenes de tercer de primària de la nostra escola.

Per a què?

L’objectiu de la diada aproparà els nostres infants les mesures i les actituds que han de seguir per a caminar o desplaçar-se de forma segura per la nostra ciutat.

Amb aquesta trobada el que volen fer, és afavorir que els infants puguin saber quins són els seus drets com a vianants; passatgers de vehicles; conductors de bicicletes; etc. És a dir, es tracta de desenvolupar en el nostre alumnat les competències necessàries per a ser bons ciutadans, coneixent i respectant les normes de circulació.

Alhora, vol fer pensar en les mesures i les actituds que cal prendre i tenir per caminar o desplaçar-se en vehicle per la ciutat d’una forma segura i tranquil·la.

A qui va dirigit?

En aquesta 5a edició vam participar 270 nens i nenes, de 3r de primària de vuit centres de Badalona.

En què consisteix?

És una activitat que forma part del Pla de Seguretat i Educació Viària de Badalona i està vinculada a les que desenvolupa l’equip d’Educació Viària de la Guàrdia Urbana a totes les escoles de la ciutat.

Al camp de futbol hi havia diverses activitats que els nens i nenes havien de realitzar; van descobrir com és anar en cadira de rodes, com és l’interior d’una ambulància, caminar amb obstacles amb problemes visuals gràcies a unes ulleres que simulaven una visió borrosa; així com  també jocs en què havien de conèixer les normes de circulació. A més, a cada estació els van fer un obsequi.

Per a finalitzar, l’activitat va comptar amb una entrega de diplomes i amb l’actuació de na Paula i en Xavier D’Angeló, que van interpretar en directe les cançons Camí segur i Camí amic; aquesta darrera creada especialment i vinculada als objectius i al projecte de Camins escolars.

Sens dubte, va ser un dia diferent, en el que van gaudir i aprendre molt.