JORNADES CULTURALS I CARNAVAL

La setmana passada, a l’Institut Escola Rafael Alberti, es van celebrar  les jornades culturals i el Carnaval; aquest curs la temàtica escollida van ser els invents!

Dilluns al matí ens va visitar el Rei Carnestoltes,  que ens va llegir el pregó i ens va donar les ordres que hauríem de seguir al llarg de la setmana; l’alumnat de 6è va ser l’encarregat d’aquesta tasca.

També es van dur a  terme tallers internivell i altres activitats lúdiques relacionades amb el carnaval i la setmana cultural. Durant els matins, de dimecres a dijous, l’alumnat d’infantil va anar passant per les diferents propostes manipulatives i d’experimentació que tenien preparades: estampació, realització de coets, pigmentació i, televisió. A la tarda, es van  realitzar altres activitats, com l’elaboració de la disfressa i màscares o, el visionat d’una pel·lícula.

A la comunitat de mitjans  van poder observar i veure què és un calidoscopi, un rellotge de sal o,  un telèfon;  van fer el seu propi disseny. També van fer una activitat amb patins i van crear segells. Les tardes del dimarts i del dijous van  visionar una pel·lícula.

A la comunitat de grans, als tallers es va fer la creació d’un circuit elèctric, el disseny d’invents encara no patentats, la construcció d’un zoòtrop o d’avions de paper i,  una activitat sobre l’invent de la roda que va acabar amb una sessió de patinatge al pati. Les tardes del dimarts i del dijous es va  visionar una pel·lícula: El niño que domó el viento, en què el protagonista construeix una turbina per ajudar el seu poble.

A l’ESO s’han realitzat una sèrie de tallers i activitats, a través de les quals l’alumnat ha conegut alguns dels invents més importants de la història i, les figures dels seus inventors. A més, durant les hores de després del pati  van preparar les seves disfresses i les coreografies dels balls que  van fer  divendres.

Per tancar la setmana, va arribar divendres amb la celebració de Carnaval per part de tota la comunitat educativa. Les famílies van poder gaudir de la desfilada de disfresses d’infantil i primària i, els companys/es de l’ESO van realitzar les coreografies amb les seves comparses. Per la tarda vam acomiadar al rei Carnestoltes fins l’any següent i vam poder gaudir d’una xocolatada tots plegats!!

Clicant al damunt de la fografia podreu veure un recul d’imatges de tota la setmana