Dissecció de cor i pulmons amb l’alumnat de 3r d’ESO i 5è de primària

El passat dilluns 22 i dijous 25 de gener es va fer una pràctica de laboratori intercicle en la que van participar els i les alumnes de 3r d’ESO junt a l’alumnat de 5è de primària, on van dur a terme la dissecció de cor i pulmons.

L’objectiu era entendre millor els aparells respiratori i circulatori i identificar les estructures que formen part d’aquests òrgans tan importants per a la vida.

Primer, van començar amb la dissecció del pulmó. Van poder identificar estructures com la tràquea, els bronquis, els bronquíols, etc. Després, van seguir amb la dissecció del cor, i van poder observar les aurícules i els ventricles, les vàlvules que separen aquestes dues cavitats, les artèries, les venes, etc.

Va ser una pràctica diferent i engrescadora on grans i petits van aprendre molt!