Dia internacional de la dona i la nena.

El dia 8 de març, a tot arreu, es celebra el dia de la dona. A la nostra escola treballem la igualtat des d’un enfocament coeducatiu i que té presència de manera transversal en les diferents àrees del currículum.

De manera especial, eixa setmana, es van realitzar al centre diferents dinàmiques per conscienciar a l’alumnat de la lluita per la igualtat de nens i nenes, noies i nois, homes i dones, en la nostra societat.

Des d’infantil, al llarg de la setmana, van treballar diferents contes i curtmetratges on poder començar a parlar dels estereotips i els rols, convidant-los a reflexionar sobre com son les coses al seu voltant.

També van pintar unes papallones per al mural col·laboratiu del vestíbul del centre que la simbolitzen la llibertat i els somnis de cadascú.

D’altra banda, l’alumnat de primària, va iniciar les dinàmiques del 8M amb el visionat d’un curtmetratge per fer conscienciació sobre la importància d’aquest dia en els nostres calendaris i el motiu pel qual existeix i cal tenir-lo tant present. Després van realitzar una activitat anomenada: ‘La dona de la meva vida’ on cadascú va portar una fotografia o dibuix d’una dona que fos important per elles i ells i van explicar a la resta del seu grup classe qui era i perquè la consideraven important en la seva vida i van fer una dinàmica per treballar els rols a les tasques de la llar.. Una vegada finalitzades les exposicions, aquestes imatges van ser l’aportació de primària al mural col·laboratiu del centre.

L’alumnat de 1r, 2n, 3r i 4t d’ESO va triar entre diferents propostes que han treballat a la franja de lectura durant tota la setmana.

Van poder llegir diversos articles que tracten qüestions rellevants per la dona com ara fets històrics que han marcat un abans i un després en els drets. Analitzant aquests textos, van poder fer un viatge per la història i reflexionar sobre el present i el futur feminista.

Altres grups van triar una activitat més artística: l’alumnat es va organitzar en grups amb l’objectiu de donar visibilitat i reconeixement a dones de vàries procedències que han destacat en diferents camps. Com a producte final l’alumnat va elaborar un pòster artístic de cadascuna.

El mateix 8M a mig matí es van visualitzar diferents pel·lícules amb dones com protagonistes com ara Enola Holmes o We are Lady Parts. Tot seguit es va fer una reflexió sobre problemes o actituds manifestades i com es poden relacionar amb les vivències personals de l’alumnat.

Per finalitzar la jornada vam llegir la Declaració Institucional del 2022 del Dia Internacional de les Dones.