Dia Escolar de la No-violència i la Pau

El dimarts 30 de gener l’alumnat d’infantil, primària i secundària va participar en el Dia Escolar de la No-violència i la Pau. Van realitzar una activitat conjunta, aparellant cursos de diferents etapes per tal d’elaborar un mural artístic de tipus photocall inspirat en els treballs de l’artista americana Colette Miller.

L’obra final ja la podeu veure al vestíbul del centre sota el títol “Donem ales a la Pau”.

L’activitat va consistir en pintar dues plomes amb dos colors que cada classe tenia prèviament assignats. Els alumnes van seure per parelles i els més grans van ajudar als més petits. Al llarg del matí, petits i grans van treballar de manera cooperativa, mentre els petits s’encarregaven de pintar, els grans retallaven les plomes.

Entre les dinàmiques que s’han treballat al llarg d’aquesta setmana en relació al DNIP en trobem una de molt enriquidora per als nostres infants; va tenir lloc a 2n de primària, on van fer una activitat sobre la comunicació no violenta (CNV). L’activitat va consistir en donar dues pomes a l’alumnat, havien de parlar molt bé a una de les pomes i molt malament a l’altra. El resultat va ser que la poma que havíem tractat bé estava “fresca” i en bon estat, mentre que la poma que havíem tractat malament estava en mal estat.

Així doncs, la conclusió que es va extreure de la dinàmica i de tota la jornada va ser que ens hem de tractar bé els uns als altres, dirigir-nos a les persones amb respecte i que cada dia hauria de ser “El dia de la Pau”.

Si voleu veure més fotos de la jornada, feu clic aquí.