Cursa d’orientació a 4t

Aquest curs 21-22 el grup de treball d’EF de Badalona realitza per 12è any consecutiu un projecte inter-centres. Aquest projecte consisteix en fer curses d’orientació al Parc Turó Carig de Badalona, amb altres escoles, i amb alumnes de quart de primària.

Amb aquesta activitat es vol motivar a l’alumnat a conèixer diferents espais de Badalona; es treballa el condicionament físic i, forma part d’un treball interdisciplinar (es treballen aspectes de coneixement del medi, matemàtiques i llengua).

Aquesta activitat està adreçada a l’alumnat de cicle mitjà de primària, concretament al curs de 4t A i B.

Objectius:

• Aprendre la nomenclatura bàsica de l’orientació.
  • Reconèixer els codis que s’utilitzaran, els noms dels llocs on es durà a terme l’activitat i la seva situació en la ciutat.
  • Analitzar els recorreguts a fer, els punts cardinals, les proporcions…
  • Orientar-se a partir de la lectura d’un mapa.
  • Identificar els espais representats al natural.
  • Analitzar les bases de la topografia.
  • Valorar l’orientació per facilitar el contacte i el respecte envers l’entorn.
  • Valorar el treball en grup respectant les opinions dels altres i dissenyant estratègies conjuntes.
  • Valorar la relació amb altres centres.
  • Interessar-se per assolir autonomia en els desplaçaments i així, adquirir seguretat  i confiança en un mateix.

Descripció de l’activitat:

• Es faran dues files a la sortida, una fila per escola.
  • Cada escola tindrà distribuït els seus alumnes en parelles.
  • Cada parella anirà amb una parella de l’altra escola; formant-se grups de 4 nens.
  • Hi haurà quatre recorreguts diferents.
  • També hi ha un recorregut adaptat pels alumnes amb NEE.
  • Cada minut es donarà la sortida a dos ternes diferents.
  • La cursa d’orientació consisteix en completar un recorregut marcat en un mapa, passant per diferents fites/punts de control.
  • A cada fita, la terna marcarà en el full de control amb la pinça que trobin en el punt.
  • Les fites estan col·locades en un ordre marcat en el mapa, però no és obligatori seguir aquest ordre.
  • Es cronometrarà el temps que triga cada terna en completar el recorregut.

Mapa de la cursa D, hi havia tres circuits per realitzar: A,B, C, D i un circuit adaptat per alumat amb mobilitat reduïda.

Moment per escoltar atents les consignes del mestre, abans de realitzar la sortida.

Un cop acabada la cursa van rebre el merescut premi: DIPLOMA DE RECORD.

Van gaudir molt d’aquesta jornada i s’ho van passar d’allò més bé. 😉

L’any vinent ens veiem a 5è amb l’activitat: BADATLETISME