Cinema en curs – En paral·lel

Hola nois i noies,

Aquest any no està sent gens fàcil per la nostra escola, però malgrat tot, tenim una cosa bona a celebrar, el Rafael Alberti fa deu anys que participa del projecte Cinema en curs.

I per a celebrar aquesta grata efemèride, cada dimarts penjarem els films fets per vosaltres, alumnes de l’escola i recuperarem les nostres pràctiques cinematogràfiques.

Tornarem a rodar… Evidentment sense sortir de casa. Ànims i molta força, sou uns campions.

Abans de començar a veure els nostres films, seria bo recordar que és Cinema en curs.

Cinema en curs és descobrir el cinema a partir de la pràctica cinematogràfica i del visionat de pel·lícules de tots els temps i de cultures d’arreu del món. És una manera de veure i de fer cinema, i també, una manera d’aprendre amb el cinema.

Els alumnes coneixen i experimenten de forma directa totes les fases del procés creatiu del cinema. Entenen els elements tècnics i aprenen a interpretar els continguts amb esperit crític i descobreixen cineastes de tradicions i estils molt diversos. La culminació del treball pràctic és el rodatge d’un curtmetratge que elaboren els alumnes íntegrament, sempre de manera col·lectiva.

La primera pel·lícula rodada a la nostra escola va ser En Paral·lel, la història d’amistat d’un nen que acaba d’arribar al col·legi i el noi més popular de la classe, no serà fàcil però el futbol ajudarà.

Desitgem que us agradi.

En paral·lel, Escola Rafael Alberti, Cinema en curs 2010-2011 from Cinema en curs on Vimeo.