CINEMA EN CURS – DIMARTS 05/05/2020 – JOGUINES ÒPTIQUES

Bon dia ,

Com va tot?

Des de Cinema en curs recordem que podeu veure les vostres feines a la pàgina web, tant les de cinema com la resta de treballs: quins alumnes més fantàstics que hi ha a la nostra escola!

Aquest dimarts proposem una activitat molt divertida i molt interessant per aprendre una mica més sobre el món del cinema i les seves aplicacions. Proposem de fer una joguina òptica i penjar el resultat al PADLET?.

La pregunta, que molts ja sabeu: Qué és una joguina òptica?.

Els orígens del cinema es troben a les joguines òptiques, abans que els germans Lumière oferissin la primera projecció cinematogràfica (1895), molts altres artistes van construir aparells que creaven la il·lusió de la imatge en moviment. A tots aquests invents que van precedir als dels germans Lumière se’ls coneix com a joguines òptiques.

I què farem tots nosaltres? Crearem els mateixos aparells amb què els nens i nenes es divertien abans de la invenció del cinema.

De totes les joguines que heu pogut veure al vídeo, Ricard i jo hem escollit dues, molt senzilles i fàcils de fer a casa, el taumàtrop i el flipbook, amb aquests dos vídeos quedarà superclar. Més avall teniu el padlet per compartir les vostres creacions.

El Ricard us ha passat uns exemples per crear el vostre “flipbook” i el taumàtrop podeu fer-lo deixant volar la vostra imaginació, aquí teniu alguns exemples més:

Teniu aquest padlet on podreu pujar una foto de les vostres joguines òptiques.

Vinga! Animeu-vos a crear objectes de “pre”-cinema.